تعمیراتتعمیرات سخت افزارسولوشنسولوشن شیائومی

مسیر بک لایت Redmi Note 6 Pro

Xiaomi Redmi Note 6 Pro backlight ways

مسیر بک لایت Redmi Note 6 Pro

Xiaomi Redmi Note 6 Pro backlight ways

مشاهده ویدیو مشکل بک لایت گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro

چگونه بفهمم نور پس زمینه گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro من خراب است؟

برای اینکه ببینید نور پس‌زمینه گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro شما باعث این مشکل شده است، مطمئن شوید که گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro روشن است و چراغ‌های اتاق را خاموش کنید یا به یک محیط تاریک بروید. چراغ قوه را روی صفحه گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro بتابانید تا ببینید آیا تصویری وجود دارد یا خیر. اگر می توانید با چراغ قوه تصویری ببینید، پس نور پس زمینه گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro شما سوخته است.

مراحل عیب یابی اولیه و راهکار رفع آن در گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro:

ال سی دی گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro را برای آسیب، ترک یا شکستگی احتمالی بررسی کنید. در صورت لزوم تعویض کنید.

سیستم عامل گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro را بررسی کنید و یک روش خودآزمایی و کالیبراسیون انجام دهید. فریمور گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro را آپدیت یا فلش کنید.

ممکن است به دلیل رطوبت یا آب بک لایت گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro آسیب دیده باشد.

کانکتور پین LCD گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro را برای آسیب احتمالی بررسی کنید. در صورت لزوم تمیز، لحیم مجدد یا تعویض کنید.

کانکتور پین نمایشگر گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro را بررسی کنید، آن را تمیز کنید، دوباره کار کنید یا در صورت لزوم دوباره لحیم کنید.

خازن ها و سیم پیچ های روی برد گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro را بررسی کنید، در صورت لزوم تعویض کنید و سپس ولتاژ VBAT و ولتاژ VIO روی آن را بررسی کنید.

دو فیلتر چوک خط DSI گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro را بررسی کنید.

اگر قسمت‌های بالا قبلاً بررسی شده‌اند و به نظر مشکلی ندارند، احتمالاً مشکل در تراشه Display UI گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro وجود دارد. کار مجدد یا تعویض آن فقط مشکل نمایشگر را برطرف می کند

چک کردن اتصالی یا آب خوردگی در سوکت شارژ گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro.

زدن گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro به شارژر و گرفتن صفحه گوشی در نور چراغ برای چک کردن علامت شارژ روی صفحه گوشی آمده یا نه.

نور پس زمینه گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro چیست؟

نور پس‌زمینه در نمایشگرهای کوچک برای افزایش خوانایی در شرایط کم نور مانند ساعت‌های مچی استفاده می‌شود و در گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro، برای تولید نور به شیوه‌ای مشابه نمایشگر  CRT استفاده می‌شود.

علت خرابی نور پس زمینه گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro چیست؟

خرابی کامل نور پس زمینه در گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro زمانی اتفاق می افتد که دی الکتریک خازن به طور ناگهانی از کار بیفتد و در نتیجه بین هادی ها اتصال کوتاه شود در خازن‌های سرامیکی، این معمولاً در اثر ضربه یا خم شدن اتفاق می‌افتد که منجر به شکستگی در خازن می‌شود.

آسیب آب موجب معیوب شدن یک قطعه در گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro میشود در فیلتر نور پس زمینه گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro هنگامی که یک اتصال کوتاه در مدار نور پس زمینه رخ می دهد سیم نازک داخل فیلتر می شکند و برق LED های نور بک لایت را قطع می کند.

اتصال کوتاه نور پس زمینه گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro

شایع ترین علت اتصال کوتاه خود به خود ناشی از کار بر روی گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro با باتری هنوز متصل است.

حتی زمانی که صفحه نمایش تاریک است ولتاژ در مدار نور پس زمینه گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro وجود دارد.

لیز خوردن پنس یا اتصال بد یا ناقص کانکتور LCD می تواند مدار نور پس زمینه گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro بسوزاند.

زیرا صرفاً برداشتن یا وارد کردن فلت ال سی دی در کانکتور آن با زاویه کج کافی است تا پین ولتاژ بالای نور پس‌زمینه گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro به پایه زمین مجاور متصل شود با جدا کردن باتری و خالی کردن خازن ها زمانی که میخواهیم فلت های گوشی را جدا کنیم بخصوص فلت های مربوط به تصویر گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro  همیشه از اتصال کوتاه  ناگهانی جلوگیری میکند.

نکته تعمیراتی :

با جدا کردن همیشه باتری قبل از کار بر روی گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro از شورت های خودساخته خودداری کنید.

انتهای پیچ با فشار آوردن به یک نقطه خاص باعث شکستن ال سی دی یا بک لایت آن میشود یا با ایجاد یک اتصال کوتاه در قطعات مربوط به بک لایت گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro شده و باعث خرابی نور پس زمینه آن میشود.

تفاوت نور پس زمینه (بک لایت) در گوشی های با نمایشگر LCD و OLED

در LCD ها، نور پس زمینه از یک لامپ فلورسنت کاتد سرد یا CCFL می آید، در حالی که در LED ها، این نور از یک دیود یا واحد ساطع کننده نور می آید. این تفاوت کوچک میزان مصرف این دو فناوری را نشان می‌دهد: ال‌ای‌دی همان ال‌ای‌دی است که کمترین انرژی را برای عملکرد خود نیاز دارد.

سوالات متداول

آیا حالت تاریک در گوشی های با نمایشگر LCD و OLED باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شود؟

بنابراین وقتی حالت تاریک را روی دستگاهی که دارای صفحه نمایش OLED است، چه گوشی، تبلت یا ساعت، فعال می کنید، هر زمان که پس زمینه یا قسمت هایی از آن کاملاً سیاه باشد، دستگاه باید تعداد نسبتاً کمتری پیکسل را روشن کند. در نتیجه انرژی کمتری مصرف می کند و باتری دستگاه شما بیشتر دوام می آورد ولی در نمایشگر های LCD هیچ تفاوتی در مصرف باتری ایجاد نمیکند.

علت خرابی نور پس زمینه گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro چیست؟

در اثر ضربه یا خم شدن اتفاق می‌افتد که منجر به شکستگی در خازن گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro می‌شود.
آسیب آب موجب معیوب شدن یک قطعه در گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro میشود.
در فیلتر نور پس زمینه گوشی Xiaomi Redmi Note 6 Pro هنگامی که یک اتصال کوتاه در مدار نور پس زمینه رخ می دهد سیم نازک داخل فیلتر می شکند و برق LED های نور بک لایت را قطع می کند.

اگر سوال دیگری دارید لطفا پیام بگذارید یا با ما چت کنید.
به خاطر داشته باشید: – هر راه حلی که در وب سایت ما ارسال می شود، قبلاً توسط تیم متخصص ما به خوبی آزمایش شده است، اما با این وجود، ما هیچ مسئولیتی در قبال آسیب هایی که ممکن است به تلفن همراه شما وارد کند، نداریم. از این راه حل های تعمیر با مسئولیت خود استفاده کنید، متشکرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا