تعمیراتتعمیرات سخت افزارسولوشنسولوشن شیائومی

مسیر بک لایت Redmi K20 Pro

Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) Pro backlight ways

مسیر بک لایت Redmi K20 Pro

Redmi K20 Pro backlight ways

مشاهده ویدیو مشکل بک لایت گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro)

چگونه بفهمم نور پس زمینه من خراب است؟

برای اینکه ببینید نور پس‌زمینه گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) شما باعث این مشکل شده است، مطمئن شوید که گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) روشن است و چراغ‌های اتاق را خاموش کنید یا به یک محیط تاریک بروید. چراغ قوه را روی صفحه گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) بتابانید تا ببینید آیا تصویری وجود دارد یا خیر. اگر می توانید با چراغ قوه تصویری ببینید، پس نور پس زمینه گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) شما سوخته است.

مراحل عیب یابی اولیه و راهکار رفع آن در گوشی موبایل  :

ال سی دی گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) را برای آسیب، ترک یا شکستگی احتمالی بررسی کنید. در صورت لزوم تعویض کنید.

سیستم عامل گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) را بررسی کنید و یک روش خودآزمایی و کالیبراسیون انجام دهید. فریمور گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) را آپدیت یا فلش کنید.

ممکن است به دلیل رطوبت یا آب بک لایت گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) آسیب دیده باشد.

کانکتور پین LCD گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) را برای آسیب احتمالی بررسی کنید. در صورت لزوم تمیز، لحیم مجدد یا تعویض کنید.

کانکتور پین نمایشگر گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) را بررسی کنید، آن را تمیز کنید، دوباره کار کنید یا در صورت لزوم دوباره لحیم کنید.

خازن ها و سیم پیچ های روی برد گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) را بررسی کنید، در صورت لزوم تعویض کنید و سپس ولتاژ VBAT و ولتاژ VIO روی آن را بررسی کنید.

دو فیلتر چوک خط DSI گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) را بررسی کنید.

اگر قسمت‌های بالا قبلاً بررسی شده‌اند و به نظر مشکلی ندارند، احتمالاً مشکل در تراشه Display UI گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) وجود دارد. کار مجدد یا تعویض آن فقط مشکل نمایشگر را برطرف می کند

چک کردن اتصالی یا آب خوردگی در سوکت شارژ گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro).

زدن گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) به شارژر و گرفتن صفحه گوشی در نور چراغ برای چک کردن علامت شارژ روی صفحه گوشی آمده یا نه.

نور پس زمینه گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) چیست؟

نور پس‌زمینه در نمایشگرهای کوچک برای افزایش خوانایی در شرایط کم نور مانند ساعت‌های مچی استفاده می‌شود و در گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro)، برای تولید نور به شیوه‌ای مشابه نمایشگر CRT استفاده می‌شود.

علت خرابی نور پس زمینه گوشی چیست؟

خرابی کامل نور پس زمینه در گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) زمانی اتفاق می افتد که دی الکتریک خازن به طور ناگهانی از کار بیفتد و در نتیجه بین هادی ها اتصال کوتاه شود. در خازن‌های سرامیکی، این معمولاً در اثر ضربه یا خم شدن اتفاق می‌افتد که منجر به شکستگی در خازن می‌شود.

آسیب آب موجب معیوب شدن یک قطعه در گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) میشود. در فیلتر نور پس زمینه گوشی Xiaomi Mi 9T Pro (Redmi K20 Pro) هنگامی که یک اتصال کوتاه در مدار نور پس زمینه رخ می دهد، سیم نازک داخل فیلتر می شکند و برق LED های نور بک لایت را قطع می کند.

تفاوت نور پس زمینه (بک لایت) در گوشی های با نمایشگر LCD و OLED

در LCD ها، نور پس زمینه از یک لامپ فلورسنت کاتد سرد یا CCFL می آید، در حالی که در LED ها، این نور از یک دیود یا واحد ساطع کننده نور می آید. این تفاوت کوچک میزان مصرف این دو فناوری را نشان می‌دهد: ال‌ای‌دی همان ال‌ای‌دی است که کمترین انرژی را برای عملکرد خود نیاز دارد.

آیا حالت تاریک در گوشی های با نمایشگر LCD و OLED باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شود؟

بنابراین وقتی حالت تاریک را روی دستگاهی که دارای صفحه نمایش OLED است، چه گوشی، تبلت یا ساعت، فعال می کنید، هر زمان که پس زمینه یا قسمت هایی از آن کاملاً سیاه باشد، دستگاه باید تعداد نسبتاً کمتری پیکسل را روشن کند. در نتیجه انرژی کمتری مصرف می کند و باتری دستگاه شما بیشتر دوام می آورد ولی در نمایشگر های LCD هیچ تفاوتی در مصرف باتری ایجاد نمیکند.

اگر سوال دیگری دارید لطفا پیام بگذارید یا با ما چت کنید.
به خاطر داشته باشید: – هر راه حلی که در وب سایت ما ارسال می شود، قبلاً توسط تیم متخصص ما به خوبی آزمایش شده است، اما با این وجود، ما هیچ مسئولیتی در قبال آسیب هایی که ممکن است به تلفن همراه شما وارد کند، نداریم. از این راه حل های تعمیر با مسئولیت خود استفاده کنید، متشکرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا