دانستنی های دنیای موبایلفناوری

9 کار قبل از تحویل گوشی برای تعمیر

Things You Should Do Before Handing Your Android Phone For Repairs

9 کار قبل از تحویل گوشی برای تعمیر

Things You Should Do Before Handing Android Phone For Repairs
9 کار قبل از تحویل گوشی برای تعمیر
گارانتی گوشی

گارانتی دستگاه را بررسی کنید

هنگامی که نوبت به تعمیر گوشی شما می رسد، طیف گسترده ای از شرکت ها در دسترس هستند که می توانند کار را تکمیل کنند.
با این حال، قبل از انتخاب یکی، بررسی کنید که آیا تلفن همراه یا تبلت شما هنوز تحت ضمانت سازنده خود است یا خیر. اگر مطمئن نیستید، می توانید کارت گارانتی یا برچسب گارانتی روی جعبه گوشی خود وضعیت دستگاه خود را بررسی کنید.
اگر تلفن شما دیگر در دوره گارانتی سازنده نیست، ممکن است به یک دلیل – صرفه جویی در هزینه – یک تعمیرگاه شخص ثالث را انتخاب کنید.

لیست نمایندگی های گارانتی گوشی های موبایل

از اطلاعات خود نسخه پشتیبان (Back up) تهیه کنید

قبل از اینکه گوشی خود را برای تعمیر بفرستید، مطمئن شوید که از آن نسخه پشتیبان تهیه کرده اید تا مطمئن شوید که هیچ یک از داده های خود مانند مخاطبین، عکس ها و ویدیوها را از دست ندهید.
می توانید این کار را با مراجعه به تنظیمات دستگاه خود و رفتن به بخش ذخیره سازی و پشتیبان گیری انجام دهید.
نکته: اگر نمیتوانید از اطلاعات خود بک آپ بگیرید حتما به تکنسین بگویید که اطلاعات شما ار پاک نکند و این را در رسید تحویل گوشی شما قید و امضا کند.

رمز گوشی خود را بردارید یا آن را به تعمیرکار بدهید

(از مراکز تعمیر معتبر و با جواز استفاده کنید تا از اطلاعات شما سوءاستفاده نکنن)

شما طبیعتاً می خواهید تلفن خود را ایمن نگه دارید و بسیاری از افراد از رمز عبور و شناسه چهره برای باز کردن قفل تلفن خود استفاده می کنند.

قبل از اینکه گوشی خود را برای تعمیر بفرستید، تمام ویژگی های امنیتی را حذف کنید تا تکنسین ها بتوانند به راحتی در حین تعمیر دسترسی به همه جای گوشی برای تست را داشته باشند.
در کنار غیرفعال کردن ویژگی‌های امنیتی، باید رمز عبور Apple ID خود را نیز در دسترس داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است تکنسین نتواند دستگاه شما را بدون آن سرویس کند.

سیم کارت خود را بردارید

شاید عجیب به نظر برسد اما مهم است. اگر سیم کارت شما به اشتباه به دست افراد اشتباهی برسد، ممکن است از آن سوء استفاده شود.
پس این عادت را داشته باشید که سیم کارت را قبل از تحویل به کارشناسان از گوشی خود خارج کنید. همچنین، تا زمانی که گوشی خود را پس بگیرید، می توانید از سیم کارت در هر گوشی هوشمند دیگری استفاده کنید.
اگر این کار را انجام دهید، اگر در این مدت تماس بگیرید، هیچ تماس مهمی را از دست نخواهید داد.

کارت حافظه خود را بردارید

اگر گوشی هوشمند شما از اسلات کارت micro-sd پشتیبانی می کند و اگر کارتی در اسلات نصب کرده اید.
سپس باید آن را بردارید و همراه با سیم کارت همراه خود نگه دارید. این به این دلیل است که بیشتر فایل های رسانه ای شما در این کارت micro-sd ذخیره می شوند، بنابراین آن را ایمن نگه دارید.
همیشه توصیه می شود در صورت وجود، حافظه خارجی/کارت حافظه را از گوشی هوشمند خود حذف کنید.
ممکن است مقداری داده حساس در حافظه خارجی خود داشته باشید و اگر کارت حافظه شما به طور تصادفی گم شود یا آسیب ببیند، مجبور خواهید بود تمام اطلاعات خود را از دست بدهید. توجه داشته باشید.

سریال (IMEI) گوشی خود را یادداشت کنید

برای جلوگیری از هرگونه خطر قرار دادن دستگاه خود، تصمیم عاقلانه تری است که شماره IMEI خود را یادداشت کنید. IMEI (شناسه بین المللی تجهیزات موبایل) یک شماره سریال پانزده رقمی منحصر به فرد است که هر گوشی دارای آن است.
بنابراین، اگر گوشی شما به اشتباه به شخص دیگری که همان برند، مدل و همان رنگ را دارد، تحویل داده شده و گوشی او به شما داده شده است، می توانید گوشی هوشمند خود را با شماره IMEI خود شناسایی کنید.
این کار روند بازگرداندن تلفن را به شما سرعت می بخشد. اگر نمی توانید شماره IMEI را پیدا کنید، می توانید *#06# را روی صفحه شماره گیری شماره گیری کنید، این شماره IMEI را روی صفحه نمایش می دهد.

همچنین میتوانید با کلیک روی دکمه قرمز زیر سریال گوشی خود را ببینید:
سریال گوشی

در صورت لزوم تنظیم مجدد کارخانه (Factory Reset) را انجام دهید

اگر داده های حساسی در دستگاه خود دارید، گوشی خود را ریست کنید.
این کار از داده های شما در برابر سرقت محافظت می کند و شما بی خیال می شوید. با این حال، به یاد داشته باشید که قبل از تنظیم مجدد گوشی، از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. (در برخی موارد میشود داده های پاک شده روی گوشی را ریکاوری کرد ولی اگر گوشی را هارد ریست کنید این کار غیر ممکن میشود)

 

حساب Google را حذف یا FRP را غیرفعال کنید

فراموش نکنید که تمام حساب های خود را حذف کنید. علاوه بر این، محافظت از تنظیم مجدد کارخانه (قفل جیمیل یا FPR) را نیز غیرفعال کنید. اگر تمام حساب‌های Google خود را از تلفن هوشمند خود حذف کرده‌اید، می‌توانید محافظت از تنظیم مجدد کارخانه را غیرفعال کنید.

 

پیدا کردن تکنسین با تجربه و با مجوز کار

بعد از اینکه تمام اقداماتی را انجام دادید تا اطلاعات خود را از گم شدن یا دزدیده شدن نجات دهید، سیم کارت و حافظه جانبی خود را خارج کردید و سایر اقدامات احتیاطی را انجام دادید، آماده هستید تا گوشی خود را برای تعمیر در اختیار متخصص قرار دهید.
حال یک سوال مهم که باید بپرسید آیا دستگاه را به تکنسین معتبر تحویل می دهید؟ یک تکنسین خوب و دارای گواهی به طور کامل الزامات ایمنی را درک می کند و به خوبی از نحوه برخورد با موقعیت های خطرناک آگاه است.
از سوی دیگر، دادن گوشی خود به فردی که مهارت لازم را ندارد، دستگاه شما را در معرض خطر قرار می دهد.

نکته

پس از انتخاب یک تکنسین مشهور، فراموش نکنید که در مورد تمام مشکلات موجود در دستگاه خود بگویید. به عنوان مثال، اگر گوشی خود را روی زمین افتاده باشید، دوربین ممکن است آسیب ببیند یا ممکن است آسیب مایع همراه با آسیب صفحه نمایش وجود داشته باشد. بنابراین، باید مطمئن شوید که تمام آسیب ها و مسائل را به طور دقیق به تکنسین اعلام کرده اید. این به تکنسین کمک می کند تا تمام مشکلات را برطرف کند و شما بدون هیچ ایرادی گوشی خود را پس خواهید گرفت.

سوالات متداول

چگونه گارانتی دستگاه خود را را بررسی کنیم؟

می توانید کارت گارانتی یا برچسب گارانتی روی جعبه گوشی خود وضعیت دستگاه خود را بررسی کنید.

منبع مطلب: www.cashify.in

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا