تعمیراتتعمیرات سخت افزارسولوشنسولوشن نوکیا

مسیر تاچ Nokia 501

Nokia 501 RM-902 touch ways

مسیر تاچ Nokia 501

Nokia 501 RM-902 touch ways

مشاهده ویدیو های NOKIA 501 RM-902

اما کار نکردن صفحه لمسی روی گوشی NOKIA 501 RM-902 اندرویدی شما همیشه نتیجه خرابی سخت افزاری نیست اگر صفحه لمسی تلفن شما اغلب کار نمی کند یا پاسخ نمی دهد قبل از مراجعه به تعمیر کار موبایل کارهای زیر را انجام دهید.

4 علت و راه حل برای کار نکردن صفحه تاچ گوشی NOKIA 501 RM-902

1-احتمال وجود اشکال نرم افزاری در گوشی NOKIA 501 RM-902

ابتدا، اگر صفحه لمسی NOKIA 501 RM-902 شما کار نمی کند باید احتمال وجود اشکال نرم افزاری را چک کنید. چندین مرحله عیب‌یابی وجود دارد که می‌توانید برای این موضوع تست کنید.

الف- گوشی NOKIA 501 RM-902 خود را راه اندازی مجدد کنید.

راه اندازی مجدد ممکن است برای رفع چنین مشکل بیهوده به نظر برسد با این حال این اغلب یکی از موفق ترین راه ها برای تعمیر صفحه نمایش لمسی گوشی NOKIA 501 RM-902 است و همچنین راه‌اندازی مجدد تلفن تمام سرویس‌های پس‌زمینه را خاموش می‌کند و به‌ روزرسانی می‌کند که ممکن است از کار افتاده باشند.

اگر در گوشی NOKIA 501 RM-902 نمی‌توانید صفحه را برای انتخاب گزینه لمس کنید ، می‌توانید دکمه روشن/خاموش را برای چند ثانیه نگه دارید تا تلفنتان خاموش شود در برخی موارد ممکن است لازم باشد دکمه پاور و دکمه های افزایش و گاهش صدا را همزمان نگه دارید.

ب- راه اندازی گوشی NOKIA 501 RM-902 در حالت ایمن یا Safe Mode

اگر صفحه لمسی شما کار نمی کند یا بصورت مقطعی و کند کار میکند گوشی NOKIA 501 RM-902 خود را به حالت ایمن راه اندازی کنید حالت ایمن اندروید به شما امکان می‌دهد از گوشی خود فقط با نرم‌افزار اصلی و بدون تمام سرویس‌ها و برنامه‌هایی را که نصب کرده‌اید راه اندازی شود اگر صفحه نمایش شما به طور معمول در حالت ایمن درست کار می کند، احتمالاً یکی از برنامه هایی که روی گوشی NOKIA 501 RM-902 خود نصب کرده اید باعث ایجاد مشکل در تاچ گوشی شما شده است.

برای وارد شدن به حالت ایمن در اکثر دستگاه های اندرویدی جدید، دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید. در اعلان به دست آمده، دکمه خاموش/روشن را لمس کرده و نگه دارید.

پس از مشاهده اعلان ورود به حالت ایمن، روی OK ضربه بزنید تا گوشی شما به زودی راه اندازی مجدد شود. برای خروج از حالت ایمن، کافی است گوشی خود را به طور معمول ریستارت کنید.

ج-گوشی NOKIA 501 RM-902 خود را فلش کنید یا به تنظیمات کارخانه بازگردانید

ولی قبل از این کار از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبانی بگیرید چون تمام اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد.

2-محافظ صفحه نمایش یا گلس گوشی NOKIA 501 RM-902 را بردارید.

بسیاری از افراد محافظ صفحه نمایش گوشی NOKIA 501 RM-902 خود را به عنوان ایمنی بیشتر در برابر افتادن و خط و خش استفاده می کنند

اما همان ورق پلاستیکی یا شیشه ای می تواند از رسیدن سیگنال های لمسی شما به صفحه نمایش جلوگیری کند. البته این تضمینی برای رفع مشکل نیست.

3-اتصال موس به گوشی NOKIA 501 RM-902 با رابط او تی جی(OTG)

اگر به دلیل مشکلات صفحه نمایش گوشی NOKIA 501 RM-902 نمی توانید هیچ برنامه ای را نصب کنید اتصال یک صفحه کلید و ماوس با رابط او تی جی(OTG) میتواند کار شما را موقتا راه بیندازد.

4-آب خوردگی یا نفوذ رطوبت در گوشی NOKIA 501 RM-902

بگذارید خشک شود گوشی NOKIA 501 RM-902 را در برنج قرار دهید یکی از بهترین راه‌ها برای خشک کردن آن در صورت افتادن در آب.

سوالات متداول:

1- علت های کار نکردن یا بد کار کردن تاچ گوشی NOKIA 501 RM-902 چیست؟

هرگونه خراش و ترک‌ یا ضربه روی صفحه نمایش گوشی NOKIA 501 RM-902.
آزاد نکردن فضای رم روشی برای کار نکردن لمس NOKIA 501 RM-902 و هنگ گوشی.
آبخوردگی تاچ NOKIA 501 RM-902.
داغ شدن بیش از حد گوشی NOKIA 501 RM-902.
باد کردن باتری گوشی NOKIA 501 RM-902 وفشار آمدن روی تاچ.

2- روش های عمومی برای تست تاچ گوشی NOKIA 501 RM-902 بعد از تعمیر ؟

الف- به داخل بخش اس ام اس گوشی NOKIA 501 RM-902 رفته و تمام حروف و کاراکتر های موجود در صفحه کلید را بزنید و گوشی را 90 درجه بچرخانید و در جهت های دیگر هم تمام حروف و کاراکتر ها را بزنید و چک کنید

که همه آنها روی صفحه گوشی زده میشود و اگر یک حرف زده نشد یا با تاخیر زده شد و یا زمانی که به کنار آن ضربه زدید عمل کرد این تاچ مشکل دارد و امکان دارد به مرور زمان خرابتر شود. شما باید حروف را در سه جهت چک کنید تا همه صفحه گوشی Honor x4  را تست کنید.

ب- به صفحه اصلی گوشی NOKIA 501 RM-902 بیایید و یکی از آیکون های برنامه ها را گرفته و از ابتدا تا انتهای صفحه نمایش به صورت شطرنجی بروید این کار را با سرعت کم انجام دهید

اگر جایی آیکون از حالت انتخاب شما بیرون رفت آن نقطه در تاچ مشکل دارد و در آن نقطه عمل نمیکند و باید تعویض شود.

چگونه می توانم گوشی NOKIA 501 RM-902 خود را بدون صفحه لمسی کنترل کنم؟

از OTG برای دستیابی به دسترسی استفاده کنید

آداپتور OTG یا On-the-Go دو سر دارد. یکی از آنها به درگاه USB گوشی NOKIA 501 RM-902 شما وصل می شود و سر دیگر یک آداپتور USB-A استاندارد است که می توانید ماوس خود را به آن وصل کنید. پس از اتصال این دو، می‌توانید بدون لمس صفحه از گوشی خود استفاده کنید.

آیا نمی توانید قفل صفحه نمایش لمسی گوشی NOKIA 501 RM-902 را پس از به‌روزرسانی  باز کنید؟

اگر صفحه لمسی گوشی NOKIA 501 RM-902 شما پس از به‌روزرسانی کار نمی‌کند، با فشار دادن و نگه داشتن دکمه روشن/خاموش و کلید کاهش صدا برای بیش از 20 ثانیه، دستگاه خود را راه‌اندازی مجدد کنید. این عمل باعث می‌شود صفحه لمسی شما با تجربه‌ای سریع‌تر و روان‌تر پاسخ‌گو باشد.

اگر سوال دیگری دارید لطفا پیام بگذارید یا با ما چت کنید.به خاطر داشته باشید: – هر راه حلی که در وب سایت ما ارسال می شود، قبلاً توسط تیم متخصص ما به خوبی آزمایش شده است، اما با این وجود، ما هیچ مسئولیتی در قبال آسیب هایی که ممکن است به تلفن همراه شما وارد کند، نداریم. از این راه حل های تعمیر با مسئولیت خود استفاده کنید، متشکرم.اگر سوال دیگری دارید لطفا پیام بگذارید یا با ما چت کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا