آموزش نرم افزاریتعمیراتتعمیرات نرم افزار

خاموش کردن پیش بینی کلمه بعدی

Turn off auto-correction and next word prediction on Android and iOS

خاموش کردن پیش بینی کلمه بعدی

خاموش کردن قابلیت تصحیح خودکار و پیش بینی کلمه بعدی در اندروید و ios

از اون جایی که اکثر کاربران ایرانی برای نوشتن به زبان فارسی، از کارکترهای انگلیسی استفاده میکنن (به اصطلاح فینگلیش) ممکنه این قابلیت کمی براشون آزاردهنده باشه؛ به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به شما آموزش بدیم که چطور می‌تونید این قابلیت رو در اندروید و ios غیرفعال کنید.

حذف کلمات پیشنهادی در اندروید

  1. به بخش تنظیمات یا Settings وارد شوید.
  2. گزینه زبان ورودی (Languages & Input) را انتخاب کنید. (در برخی از گوشی ها این بخش در General Settings قرار دارد)
  3. به بخش Virtual Keyboard مراجعه کنید. (این بخش در گوشی های مختلف، متفاوت است. در برخی گوشی ها باید ابتدا نوع کیبورد اندروید مورد استفاده خود را انتخاب کنید. به هر حال برای خاموش کردن قابلیت تصحیح خودکار، باید به تنظیمات پیشرفته صفحه کلید وارد شوید که از همین بخش قابل دسترسی است.)
  4. پس از ورود به بخش تنظیمات پیشرفته کیبورد، به دنبال گزینه هایی با نام Autocorrection ، Auto-Correct ، Word Prediction یا Prediction باشید. هر کدام از این گزینه ها را که یافتید، روی آن لمس کرده و آن را خاموش یا غیر فعال کنید.

حذف کلمات پیشنهادی در آیفون

اما در گوشی های آیفون که از iOS 10 به بعد برای حذف کلمات پیشنهادی یک روش وجود دارد که در ادامه به معرفی مراحل و چگونگی انجام آن پرداخته ایم.

  1. برای خاموش کردن قابلیت تصحیح کلمات و همچنین کلمات پیشنهادی در آیفون ابتدا باید به تنظیمات کیبورد وارد شویم. برای این منظور هم می توان از طریق گزینه Settings عمل کرد و هم از طریق باز کردن کیبورد برای تایپ و نگه داشتن چند ثانیه ای گزینه تنظیمات زبان در کیبورد.
  2. پس از وارد شدن به بخش Keyboard settings حال برای خاموش کردن حالت تصحیح خودکار کلمات گزینه Auto-Correction را خاموش کنید.
  3. برای حذف کلمات پیشنهادی نیز باید گزینه Predictive را غیر فعال نمایید.

 

مشاهده ویدیو های آموزشی و مقایسه ای 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا